Bilim

İlk Kez Bir Gezegende Atmosfer Keşfedildi!

Astrofizikçiler, ilk kez Dünya’ya benzeyen bir gezegenin etrafında atmosfere rastladıklarını açıkladı.

İngiltere’de bulunan Keele Üniversitesinden Dr. John Southworth, 2015’te keşfedilen ve “GJ 1132b” isimli gezegenin, su, metan ya da ikisinin karışımından oluşan kalın bir gaz tabakasıyla çevrili olduğunu duyurdu.

Şili’deki Avrupa Güney Gözlemevi’nde bulunan teleskobu kullandıklarına işaret eden Southworth, gezegenin atmosferinin büyük olasılıkla sıcak buhardan oluştuğunu bildirdi.

Gezegenin çevresindeki atmosferi, yörüngesinde bulunduğu yıldızın ışığını bloke etmesi sayesinde keşfettiklerini dile getiren Dr. John, gezegenin atmosferindeki farklı moleküllerin yıldızın ışığını farklı biçimlerde emdiğini vurguladı.

Düşük kütleye sahip yıldızların yörüngesinde yer alan gezegenlerin atmosferi olabileceğinin varsayıldığına dikkati çeken Dr.John, GJ 1132b’nin çevresindeki atmosferi keşfederek varsayımı kanıtladıklarını ifade etti.

Dünya’dan 39 ışık yılı uzaklıkta ve yüzey sıcaklığı 227derece

2015 yılında keşfedilen ve Dünya’dan 39 ışık yılı uzaklıkta bulunan gezegen için bu sıcaklıkta bir yaşam olamayacağını ancak güneş sistemi dışında yer alan bir hayatı inceleme bakımından çok değerli olabileceğini bildirilmişti.Vela takımyıldızında yer alan “GJ 1132b”, yerküreden 1,2 kat büyük ve yüzey sıcaklığı da 227 derece olarak biliniyor.

Boyutları ve atmosferiyle Dünya’ya benzeyen gezegenin yörüngesinde bulunduğu yıldız ise Güneş’ten daha küçük, daha soğuk ve daha donuk.

Güneş Sistemi’nin ötesinde yaşam olasılığı için önemli bir adım olarak değerlendirilen keşif, “Astronomical Journal” dergisinde yayımlandı.

About the author

Işık Hızıツ

Gelecekteyim – Geleceği Önemsiyoruz!

Add Comment